تیر ماه | یاقوت قرمز | Ruby

یاقوت قرمز سومین سنگ با ارزش و گرانبهای دنیاست . در گذشته توصیه می کردند از یاقوت بر علیه بیماریهای ویروسی و اپیدمی (همه گیر) و التهابات مفاصل استفاده شود در قرن ما عموماً برای درمان بیماریهای قلبی ، جریان خون و تقویت غدد فوق کلیه ، فشار خون پایین ، ضعف ، تب ، نیرو بخشی به سیستم دفاعی بدن و طحال استفاده می شود.

یاقوت قرمز در حالت تمرکز موجب پرورش نیروها و انرژی های معنوی می شود . این سنگ توانایی ، نیرو ،زندگی ، شهامت و شجاعت به صاحبش و باعث حمایت از آرزوها ، مانع از خیانت و بی وفایی به شریک زندگی می شود . برای درمان تب لازم است یاقوت قرمز را روی پیشانی یا کف دستتان  قرار دهید .

یک یاقوت تراش‌خورده

یاقوت نوع سرخ‌رنگ و متبلور کوراندوم است که بعد از الماس سخت‌ترین کانی‌ها محسوب می‌شود. کوراندوم از کانی‌های سنگ‌های آذرین است و نوعیآلومین (اکسید آلومینیوم) محسوب می‌شود که ممکن است حاوی مقدار کمی ناخالصی از عناصری همچون تیتانیوم، مس، منگنز، کروم و آهن آغشته شود. وجود این ناخالصی‌ها باعث ایجاد رنگ‌های مختلف مانند آبی، زرد، بنفش، صورتی، نارنجی، و سرخ در کوراندوم می‌شود. کوراندوم‌هایی که رنگی به‌جز سرخ و صورتی داشته باشند یاقوت کبود نامیده می‌شوند و کوراندوم‌های سرخ‌رنگ و صورتی با نام یاقوت سرخ شناخته می‌شوند.

بیشتر یاقوت جهان در کشورهای میانمار، سری‌لانکا، کنیا، ماداگاسکار و تایلند قرار دارد و مرغوبترین آن‌ها در دره موگوک در میانمار یافت می‌شود.

ریشهٔ نهایی این واژه از یونانی باستان huakinthos است که یک بار از عربی به صورت «یاقوت» و یک بار از فارسی میانه به صورت «یاکَند» وارد فارسی شده است.


ما را در تلگرام دنبال کنید

به فروشگاه ما هم سر بزنید